Veelgestelde vragen over hypotheken

  • Wil je nog dit jaar extra aflossen? Dan heb je 3 opties:

    1. Via Mijn BLG. Doe dit voor 20 november 2018.
    2. Via het formulier 'Eenmalige extra aflossing'. Dit formulier moet uiterlijk 20 november 2018 bij ons binnen zijn. We incasseren de extra aflossing op
      2 december 2018.
    3. Via het formulier 'Aankondiging eenmalige extra aflossing'. Dit formulier moet uiterlijk 14 december 2018 bij ons binnen zijn. De extra aflossing moet uiterlijk 21 december 2018 op onze rekening staan.

    Ontvangen wij je aflossing na deze data? Dan kunnen wij niet garanderen dat de aflossing nog in 2018 plaatsvindt. We doen uiteraard wel ons best.

  • De maandtermijn van je hypotheek wordt rond de 1e van elke maand geïncasseerd. Afhankelijk van je bank kan het bedrag enkele dagen later worden afgeschreven van je rekening. Dit bedrag bestaat uit de maandelijkse rente en/of aflossing op je hypotheek.

    Tip: je kunt de geplande incasso ook inzien op de internetbankieren-omgeving van je betaalrekening. Afhankelijk van je bank vind je deze in internetbankieren onder ‘geplande incasso’s’ of ‘geplande afschrijvingen’.
  • Wijzig je tegenrekening door dit formulier te downloaden, in te vullen en naar ons toe te sturen:

    Dat kan per e-mail naar:
    Of per post naar:
    BLG Wonen
    Afdeling Klantenservice
    Postbus 44
    6160 AA Geleen

Veelgestelde vragen over sparen en beleggen

  • Je kunt het saldo op je Aanvullend Pensioen Spaarrekening of Aanvullend Pensioen Opbouwrekening laten uitkeren met de Aanvullend Pensioen Uitkeringsrekening. Die open je via je eigen adviseur.
  • Je kunt het saldo op je Aanvullend Inkomen Spaarrekening of Aanvullend Inkomen Opbouwrekening laten uitkeren met de Aanvullend Inkomen Uitkeringsrekening. Die open je via je eigen adviseur.
  • Je kunt je spaarrekening beëindigen met het onderstaande formulier. Volg de instructies op het formulier en vergeet niet om een kopie van je identiteitsbewijs en dat van eventuele mederekeninghouders mee te sturen. Een eventueel spaarsaldo boeken wij over naar de bij ons bekende tegenrekening.

  • Je wijzigt je tegenrekening via Mijn BLG. Je logt in op Mijn BLG en ziet bij rekeningdetails het formulier ‘Tegenrekening wijzigen’. Dit print je uit, vul je in en stuur / e-mail je terug.

    Heb je geen Mijn BLG? Bel ons dan op 046 - 478 88 88. We zijn bereikbaar op werkdagen van 8.30 uur tot 17.30 uur.

  • Hiervoor ga je naar je adviseur. Samen vul je het formulier Wijzigen mederekeninghouder of gevolmachtigde BLG Wonen in. De adviseur maakt een kopie van het legitimatiebewijs van de mederekeninghouder of gevolmachtigde.