Met welke browsers werkt blgwonen.nl optimaal?

    Bekijk hieronder welke browsers je het beste kunt gebruiken bij een bezoek aan blgwonen.nl en Mijn BLG. Browsers (en updates) zijn te downloaden vanaf de onderstaande websites.

    Gebruik de nieuwste versie

    Gebruik de nieuwste versie van je favoriete browser. Zo zorg je er namelijk voor dat je de laatste (beveiligings)updates ontvangt. Op de website van je browser kun je de nieuwste versie downloaden. Vergeet bij het updaten ook de invoegtoepassingen (plug-ins en extensies) niet.

    Tip: zorg ervoor dat je ook je besturingssysteem bijhoudt met updates. Bij de meeste besturingssystemen kun je instellen dat dit automatisch gebeurt.

    Andere browsers

    Blgwonen.nl werkt ook met andere (mobiele) browsers. We kunnen dan niet garanderen dat de website goed werkt.

    Tips voor als blgwonen.nl niet goed werkt

    Loopt blgwonen.nl vast? Of logt de website je bijvoorbeeld automatisch uit zonder dat je dat wilt? Dan kan je browser de oorzaak zijn. Soms heb je dezelfde problemen dan ook op andere websites. Probeer dit dan eens:

    • Wis de geschiedenis van je browser bij Opties. Lukt het niet? Neem dan contact met ons op.
    • Gebruik een andere browser.
    • Ga je naar blgwonen.nl via een snelkoppeling? Verwijder die dan en maak een nieuwe snelkoppeling aan.

    Veilig bankieren

    Via onze website kun je veilig online jouw bankzaken regelen op jouw computer of laptop. Controleer eerst of je een beveiligde verbinding hebt.
    • Controleer voordat je gaat Online Bankieren of:

      • Je verbinding hebt met een (draadloos) netwerk dat je kent, vertrouwt en dat beveiligd is met WPA-2. Gebruik geen openbare wifispots.
      • Het internetadres begint met https://www.blgwonen.nl/ als je op jouw computer inlogt.
      • Er een slotje in de browser staat en de adresbalk groen is of groene letters bevat.
      • Het certificaat echt is en verleend is aan BLG Wonen (de Volksbank N.V.).
    • Het adres van BLG Wonen is https://www.blgwonen.nl/. De 's' staat voor 'secure': een beveiligde, versleutelde verbinding. Klopt de spelling en staat de slash na .nl/ in het adres? Dan weet je dat je echt op onze site bent. Staat er bijvoorbeeld www.blgwonen.nl.example.nl, dan zit je op example.nl en niet op blgwonen.nl.
    • Klik met je muis op het slotje in de adresbalk rechts bovenin je scherm. Controleer of het certificaat:

      • Echt is en verleend is aan BLG Wonen (de Volksbank N.V.)
      • Uitgegeven is door DigiCert of GlobalSign.
    • Klik dan op certificaat weergeven en bekijk of de vingerafdruk overeenkomt. Het hangt van de browser af die je gebruikt welke vingerafdruk (SHA1 of SHA-256) je ziet. Sommige browser tonen alleen SHA1 of SHA-256. Sommige browsers tonen alle twee.

      SHA-256-vingerafdruk:

      28:6E:CB:C3:F9:8F:FE:05:5F:EB:85:70:53:6D:51:81:72:3F:F3:D9:C2:9D:CA:D9:08:F4:D7:43:7D:1B:65:A1

      SHA1- vingerafdruk:

      A7:B7:EC:81:68:F6:5B:1D:43:CE:A9:80:1E:BF:39:85:A0:97:96:C6

    • Microsoft Edge

      Google Chrome

      Apple Safari

    • Zie je geen BLG Wonen (de Volksbank N.V.) in de adresbalk, kleurt de adresbalk rood of krijg je een foutmelding? Dan is de verbinding niet veilig. Stop met Online Bankieren en installeer de nieuwste versie van jouw browser en de laatste updates voor jouw besturingssysteem. Blijf je problemen hebben? Neem dan contact met ons op: 046 - 478 88 88.
    • Log altijd uit na het Online Bankieren en sluit je browser. De verbinding met BLG Wonen is dan meteen verbroken. Log je niet uit? Dan kunnen anderen jouw gegevens in Internet Bankieren zien als ze jouw computer gebruiken.
    • Veilig bankieren doen we samen. Lees wat je kunt doen om veilig te bankieren:

      • Beveilig je computer, tablet en telefoon
      • Houd je inloggegevens en persoonlijke gegevens altijd geheim
      • Controleer je rekeningen


      Goed om te weten: BLG Wonen vraagt je nooit om jouw inloggegevens. Niet aan de telefoon, niet in een e-mail of sms en niet in een brief.

    • Heb je een zwakke plek ontdekt in onze systemen? Dan horen we dat graag. Met jouw hulp kunnen we onze diensten verbeteren.

      Welke kwetsbaarheden kan ik melden?

      Je kunt problemen melden die te maken hebben met onze online dienstverlening. Bijvoorbeeld:

      • Cross-site scripting
      • SQL-injectie
      • Cross-site Request Forgery (CSRF)


      Goed om te weten: Heb je een valse e-mail, sms of brief (phishing) ontvangen of wil je een andere soort fraude melden? Dit kun je melden op deze pagina.

      Hoe meld ik een kwetsbaarheid?

      Iedereen kan een kwetsbaarheid melden. Ook als je geen klant bij ons bent. Maak hiervoor gebruik van ons formulier op HackerOne.

      Anoniem melden

      Je kunt een kwetsbaarheid ook anoniem melden (in het Nederlands of Engels) door ons te mailen op responsible-disclosure@devolksbank.nl vanaf een willekeurig e-mailadres. Gebruik daarbij bij voorkeur onze publieke PGP-sleutel. Zet in je e-mail genoeg informatie waarmee we de kwetsbaarheid kunnen reproduceren en verifiëren. Bijvoorbeeld een specifieke URL, een stappenplan of een "proof of concept". Houd er rekening mee dat we je bij een anonieme melding geen beloning kunnen geven als je daarvoor in aanmerking komt.

      Onze spelregels hierover staan op de Volkbank.nl/kwetsbaarheden melden.

    Valse e-mail

    Criminelen hengelen naar je codes, beveiligings­informatie of persoons­gegevens om die te misbruiken. Dat heet phishing. Lees hier meer over valse e-mail.