Informatie rondom coronavirus

Heb je vragen over je hypotheek en/of welke maatregelen wij treffen rondom het coronavirus? Houd dan deze pagina in de gaten.

Waarmee kunnen we je helpen?

  • De maandtermijn van je hypotheek wordt in de 1e week van elke maand geïncasseerd. Onderstaand vind je de incasso data voor 2020. Afhankelijk van je bank kan het bedrag enkele dagen later worden afgeschreven van je rekening. Dit bedrag bestaat uit de maandelijkse rente en/of aflossing op je hypotheek.

    Tip: je kunt de geplande incasso ook inzien op de internetbankieren-omgeving van je betaalrekening. Afhankelijk van je bank vind je deze in internetbankieren onder ‘geplande incasso’s’ of ‘geplande afschrijvingen’.


    Incasso data 2020
    3 januari
    4 februari
    4 maart
    2 april
    6 mei
    4 juni
    2 juli
    4 augustus
    2 september
    2 oktober
    4 november
    2 december

  • Dit regel je eenvoudig in Mijn BLG. In Mijn BLG klik je op ‘Hypotheek aanpassen’ en dan op ‘Hypotheekrente tussentijds aanpassen’. Daarna krijg je een overzicht van de kosten en de nieuwe maandverplichting.
  • Ben je je inloggegevens kwijt?

    Heb je nog geen Mijn BLG?

    Om in te loggen op Mijn BLG moet je een account hebben.

    Mijn BLG aanvragen

    Na je aanvraag ontvang je van ons een gebruikersnaam en wachtwoord. Deze gebruik je als je voor de eerste keer inlogt. Bij je eerste bezoek vragen we je om je wachtwoord meteen te veranderen. Je kunt ook je gebruikersnaam aanpassen.

    Lees meer over de voordelen van Mijn BLG

  • Dit regel je eenvoudig in Mijn BLG. In Mijn BLG klik je op ‘Instellingen’ en vervolgens op ‘persoonlijke gegevens’. Hier kun je jouw adres inzien en eventueel aanpassen.

  • Dit regel je eenvoudig in Mijn BLG. In Mijn BLG klik je op ‘Hypotheek aanpassen’ en dan op ‘Woningwaarde aanpassen’. Vervolgens kun je een kopie van de nieuwste WOZ-beschikking of taxatierapport uploaden.
  • Log in op Mijn BLG en ga onder ‘Mijn overzicht’ naar ‘Bouwdepotrekening’. Klik op het pijltje rechts en kies voor ‘Nieuwe declaratie indienen’. Je kunt je declaraties ook per e-mail of post indienen.

    Lees meer over het bouwdepot en declaraties indienen

  • Dit regel je eenvoudig in Mijn BLG. In Mijn BLG klik je op ‘Extra aflossen’. Vervolgens geef je aan hoeveel en op welk leningsdeel je extra wil aflossen. Dit bedrag incasseren we dan van je rekening. Wel zo makkelijk.

    Heb je geen Mijn BLG of heb je een BLG (Bank)spaarhypotheek? Gebruik dan het formulier 'Eenmalige extra aflossing' of het formulier 'Maandelijkse extra aflossing' om je aflossing aan te vragen.

    Lees meer over extra aflossen

Meer veelgestelde vragen

  • Als je een mailing of brief van ons hebt ontvangen met een link naar onze website, kan het gebeuren dat de weergave niet geheel juist is. Een fout in de weergave van onze website kan verschillende oorzaken hebben. Gebruik je een snelkoppeling, favorietenlink of een zoekmachine? Of heeft je browser verkeerde gegevens in het cache geheugen opgeslagen? Lees hier wat je kunt doen:

  • Bij BLG Wonen kan je kiezen voor rentemiddeling om je maandlasten te verlagen.

    Lees hoe rentemiddeling werkt

Regel zelf op Mijn BLG:

  • Altijd inzicht in je hypotheek of Bankspaarrekening.
  • Zelf extra aflossen of rente aanpassen.
  • Online indienen bouwdepot declaratie.

Een hypotheek van BLG Wonen. Wij kijken naar wat er wel mogelijk is, zodat jij kunt wonen zoals je wilt.

Stel ons je vragen over:

  • Je hypotheek, bankspaarrekening, spaarrekening of belegging.
  • Het oversluiten van je hypotheek.
  • Het afsluiten van een tweede hypotheek.

Bel ons op 046 - 478 88 88.

We zijn bereikbaar op werkdagen van 8.30 uur tot 17.30 uur.

Of laat je terugbellen

Vul onderstaande gegevens in en wij bellen je (tijdens onze kantooruren) terug.

Gegevens invullen

Stuur ons een e-mail via het contactformulier.

Ga naar het contactformulier

Contact BLG Wonen

Neem contact op met je adviseur voor:

  • Advies over jouw financiële situatie.
  • Een check of je hypotheek nog bij je past.
  • Uitleg over de gevolgen van een aanpassing aan je hypotheek.

Neem contact op met je eigen adviseur. Of vind een adviseur bij jou in de buurt.

Zoek je iets anders? Bekijk dan meer over:


Bel ons gerust als je een vraag hebt. We staan ook open voor klachten of suggesties.