Informatie rondom coronavirus

Heb je vragen over je hypotheek en/of welke maatregelen wij treffen rondom het coronavirus? Houd dan deze pagina in de gaten.

Waarmee kunnen we je helpen?

  • De maandtermijn van je hypotheek wordt in de 1e week van elke maand geïncasseerd. Onderstaand vind je de incasso data voor 2021. Afhankelijk van je bank kan het bedrag enkele dagen later worden afgeschreven van je rekening. Dit bedrag bestaat uit de maandelijkse rente en/of aflossing op je hypotheek.

    Tip: je kunt de geplande incasso ook inzien op de internetbankieren-omgeving van je betaalrekening. Afhankelijk van je bank vind je deze in internetbankieren onder ‘geplande incasso’s’ of ‘geplande afschrijvingen’.


    Incasso data 2021
    5 januari
    3 februari
    3 maart
    6 april
    4 mei
    2 juni
    2 juli
    3 augustus
    1 september
    1 oktober
    3 november
    1 december
    4 januari 2022

  • Dit regel je eenvoudig in Mijn BLG. In Mijn BLG klik je op ‘Hypotheekoverzicht’ en dan op ‘Hypotheekrente tussentijds aanpassen’. Daarna krijg je een overzicht van de kosten en de nieuwe maandverplichting.
  • Ben je je inloggegevens kwijt?

    Inlogproblemen met Mijn BLG?

    Lukt het je niet om in te loggen op Mijn BLG? Kijk hier voor de mogelijke oplossingen.

    Heb je nog geen Mijn BLG?

    Om in te loggen op Mijn BLG moet je een account hebben.

    Mijn BLG aanvragen

    Na je aanvraag ontvang je van ons een gebruikersnaam en wachtwoord. Deze gebruik je als je voor de eerste keer inlogt. Bij je eerste bezoek vragen we je om je wachtwoord meteen te veranderen. Je kunt ook je gebruikersnaam aanpassen.

    Lees meer over de voordelen van Mijn BLG

  • Dit regel je eenvoudig zelf in Mijn BLG of de BLG Wonen App, en kun je vinden onder je ‘Instellingen’. Hier kun je jouw adres inzien en eventueel aanpassen.

  • Dit regel je eenvoudig in Mijn BLG of de BLG Wonen App. In Mijn BLG klik je op ‘Hypotheekoverzicht’, in de BLG Wonen App klik je op 'BLG Hypotheek'. Daarna klik je op ‘Nieuwe woningwaarde doorgeven’. Vervolgens kun je een kopie van de nieuwste WOZ-beschikking of taxatierapport uploaden.
  • Log in op Mijn BLG en ga naar ‘Hypotheekoverzicht’ en klik op ‘Declaratie bouwdepot indienen'. Je kunt je declaraties ook via de BLG Wonen App, per e-mail of post indienen.

    Lees meer over het bouwdepot en declaraties indienen

  • Dit regel je eenvoudig in Mijn BLG of de BLG Wonen App. In Mijn BLG klik je op ‘Hypotheekoverzicht’, in de BLG Wonen App klik je op 'BLG Hypotheek'. Daarna klik je op 'Extra aflossen'. Vervolgens geef je aan hoeveel en op welk leningsdeel je extra wil aflossen. Dit bedrag incasseren we dan van je rekening. Wel zo makkelijk.

    Heb je geen Mijn BLG of heb je een BLG (Bank)spaarhypotheek? Gebruik dan het formulier 'Eenmalige extra aflossing' of het formulier 'Maandelijkse extra aflossing' om je aflossing aan te vragen.

    Lees meer over extra aflossen

  • Bij BLG Wonen kan je kiezen voor rentemiddeling om je maandlasten te verlagen.

    Lees hoe rentemiddeling werkt

Regel zelf in Mijn BLG:

  • Altijd inzicht in je hypotheek of Bankspaarrekening.
  • Zelf extra aflossen of rente aanpassen.
  • Online indienen bouwdepot declaratie.

Stel ons je vragen over:

  • Je hypotheek of bankspaarrekening.
  • Het oversluiten van je hypotheek.
  • Het afsluiten van een tweede hypotheek.

Bel ons op 046 - 478 88 88.

Voor vragen over Banksparen bel je ons op 046 - 478 88 20.

We zijn bereikbaar op werkdagen van 8.30 uur tot 17.30 uur.

Of laat je terugbellen

Vul onderstaande gegevens in en wij bellen je (tijdens onze kantooruren) terug.

Gegevens invullen
App ons op 06 - 51 04 44 35
(op werkdagen van 8.30 tot 17.30 uur)

Stuur ons een e-mail via het contactformulier.

Ga naar het contactformulier

Contact BLG Wonen

Neem contact op met je adviseur voor:

  • Advies over jouw financiële situatie.
  • Een check of je hypotheek nog bij je past.
  • Uitleg over de gevolgen van een aanpassing aan je hypotheek.

Neem contact op met je eigen adviseur. Of vind een adviseur bij jou in de buurt.

Maak een afspraak met een onafhankelijke adviseur

Zoek je iets anders? Bekijk dan meer over:


Bel ons gerust als je een vraag hebt. We staan ook open voor klachten of suggesties.