
Je financiële zaken regelen in Mijn BLG
Wat is Mijn BLG?
Je regelt een heleboel financiële zaken eenvoudig online via Mijn BLG. Ook heb je inzicht in je hypotheek, je bankspaarrekening en je beleggingsrekeningen. En je ziet je jaaroverzichten terug in Mijn BLG.
Regel het zelf via Mijn BLG of de BLG Wonen App
-
Hypotheekoverzicht
In je hypotheekoverzicht zie je hoeveel je hebt geleend, hoeveel je hebt afgelost, wat je maandlasten zijn en welke rente je betaalt.
Extra aflossen
Via Mijn BLG of de BLG Wonen App kun je eenmalig of maandelijks extra aflossen. En je kunt je maandelijkse aflossing ook wijzigen.
Lees hier hoe je extra kunt aflossen
Declaratie bouwdepot indienen
Heb je een bouwdepot bij je hypotheek? Declareer dan je rekeningen eenvoudig via Mijn BLG of de BLG Wonen App.
Rente opnieuw vastzetten
Drie maanden voor het einde van je rentevaste periode staat een nieuw rentevoorstel klaar in Mijn BLG en de BLG Wonen App. Je kiest zelf hoelang je de rente wilt vastzetten. Je ziet meteen welke rente je krijgt en wat je nieuwe bruto maandbedrag wordt.
Naast het nieuwe rentevoorstel van BLG Wonen, heb je ook de mogelijkheid om je hypotheek over te sluiten naar een andere geldverstrekker.
Meer over het einde van je rentevaste periode
Woningwaarde wijzigen
Als je huis meer waard is geworden, kan je hypotheekrente misschien omlaag. Hiervoor hebben we de huidige marktwaarde van het huis nodig. Dit kan door een WOZ-beschikking, taxatierapport of Desktop Taxatie bij ons aan te leveren. Dan berekenen wij of jouw hypotheekrente omlaag kan.
Let op: als je totale openstaande hypotheekschuld hoger is dan 75% van de WOZ-waarde, moet je een recent taxatierapport aanleveren. Als je een WOZ-waarde aanlevert, stellen we de marktwaarde vast op 85% van deze WOZ-waarde.
Incassorekening aanpassen
Wil je de aflossing en rente van de hypotheek voortaan van een andere rekening betalen? Geef dan door van welke rekening we dit voortaan mogen incasseren.
Extra geld storten (bank)spaarhypotheek
Geef aan hoeveel je extra wilt storten op de bankspaarrekening of spaarverzekering die bij jouw (bank)spaarhypotheek hoort. Dan regelen wij dat dit bedrag wordt geïncasseerd van het incassorekeningnummer van jouw hypotheek.
-
Download de app of bekijk hier alle mogelijkheden van Mijn BLG en de BLG Wonen App.
Ik ben mijn gebruikersnaam of wachtwoord kwijt. Kan ik deze opnieuw aanvragen?
Je kunt jouw gebruikersnaam of wachtwoord gemakkelijk opnieuw aanvragen. Je nieuwe gebruikersnaam ontvang je direct via e-mail. Voor jouw veiligheid sturen wij jouw nieuwe wachtwoord per post. Deze krijg je na ongeveer drie werkdagen binnen. Is je Mijn BLG account geblokkeerd? Kijk dan hier voor meer informatie.
Lukt het je niet om in te loggen op Mijn BLG?
-
Je hebt drie keer geprobeerd in te loggen op Mijn BLG met een verkeerd wachtwoord. Jouw wachtwoord is geblokkeerd tot middernacht (00:00 uur). Daarna kun je het weer proberen. Indien een e-mailadres bij ons bekend is, krijg je hierover ook een e-mail.
Vijf mislukte inlogpogingen
Als je verspreid over verschillende dagen 5 keer probeert in te loggen met een verkeerd wachtwoord (maximaal 3 pogingen op 1 dag), wordt jouw wachtwoord definitief geblokkeerd. Je kan zelf een nieuw wachtwoord aanvragen. Op het bij ons bekende e-mailadres ontvang je ook een e-mail.
Wachtwoord geblokkeerd door BLG Wonen
Soms blokkeren we een wachtwoord uit veiligheid of om een andere reden. Bel dan met ons op 046 - 478 88 88. Je kunt ons bereiken op werkdagen van 08.30 tot 17.30 uur.
Vermoed je misbruik van jouw inloggegevens?
Neem dan contact met ons op via 046 - 478 88 88. We zijn bereikbaar op werkdagen van 08.30 tot 17.30 uur.
-
Het kan zijn dat je Mijn BLG of een webpagina van ons niet goed ziet. Een fout in de weergave van onze website kan verschillende oorzaken hebben. Zorg er altijd voor dat je de meest recente versie van je webbrowser gebruikt. Lees hier meer. Gebruik je een snelkoppeling of favorietenlink? Zoek dan de desbetreffende pagina op de website. Of heeft je browser verkeerde gegevens in het cache geheugen opgeslagen? Verwijder je cookies en probeer het opnieuw. Blijf je problemen houden? Neem dan contact met ons op.