Een hypotheek als zzp’er of ondernemer

Als zzp’er of ondernemer heeft je klant vaak te maken met een wisselend inkomen. Bij het berekenen van de hypotheek kijken we naar de resultaten die je klant behaald heeft, maar ook naar de prognose voor de toekomst.

Een hypotheek met tijdelijk contract

Een tijdelijk contract is een contract voor bepaalde tijd. Met een intentieverklaring kun je een hypotheek aanvragen, maar ook als je klant die niet heeft, zijn er mogelijkheden.

Hypotheek afsluiten met een tijdelijk of flexibel contract

Een hypotheek met een uitzendcontract

Als je klant via een bemiddelings- of uitzendbureau werkt, heeft deze waarschijnlijk een uitzendcontract. In dat geval kun je met een perspectiefverklaring een hypotheek aanvragen voor je klant.

Je wilt graag weten wat jouw financiële mogelijkheden zijn als starter. Wij zetten het op een rij.

Een hypotheek met een oproepcontract

Een voorbeeld van een oproepcontract is bijvoorbeeld een nulurencontract. Voor het berekenen van de hypotheek wordt gekeken naar het inkomen over de afgelopen drie jaar.

Wij leggen uit hoe het aanvragen van een hypotheek werkt

Een hypotheek met een uitkering

Als je klant een uitkering heeft, kan het moelijker zijn om een huis te kopen. Een uitkering wordt namelijk niet in alle gevallen als een vast inkomen gezien.

Voor hypotheekadvies dat past bij jouw situatie kun je voor een oriënterend gesprek terecht bij een van onze onafhankelijke adviseurs.

De hypotheeklasten en het inkomen: wat als de situatie verandert?

Tijdens de looptijd van de hypotheek kan het inkomen van je klant veranderen. Bijvoorbeeld omdat deze als zzp’er minder werkt of juist meer werk hebt of omdat je klant een nieuwe baan krijgt met een tijdelijk contract en daarmee een ander salaris. Als het inkomen daalt, kan dat onder andere invloed hebben op de betaling van de maandlasten. Als het inkomen stijgt, kan het slim zijn om extra af te lossen op de hypotheek. Als je klant door een daling van het inkomen verwacht dat deze de hypotheeklasten niet meer kan betalen, is het belangrijk om zo snel mogelijk contact te zoeken met ons. Als er sprake is van voorzienbare betalingsproblemen en je kunt je klant binnen je eigen mogelijkheden niet verder helpen, dan staat financiële zorg altijd voor je klaar. Met de deskundige medewerkers van dit team kun je de situatie van je klant bespreken. Op basis van jouw analyse kijken we samen of er oplossingen zijn buiten de reguliere mogelijkheden.

Een onafhankelijk hypotheekadviseur geeft je hypotheekadvies op maat.

Heb je een vraag?

Onze collega’s van Klant & Adviseur Relaties staan graag voor je klaar. Neem contact op via 046 – 478 81 85 of via adviseur@blg.nl.

Heb je een inhoudelijke vraag over een aanvraag? Dan helpen onze acceptanten je graag verder. Via 046 – 478 81 95 of een e-mail o.v.v. het aanvraagnummer naar completering@blg.nl.

Op Mijn Kantoor bekijk je 24/7 de status van jouw aanvragen en vind je alle informatie over het indienen van aanvragen.

Inloggen Mijn Kantoor