Persoonlijk en een goed advies geven, een tevreden klant, een hypotheek die snel geaccepteerd wordt, zodat je een dossier kunt afronden. Allemaal mooie aspecten waar je het voor doet als adviseur. Kwaliteit en snelheid zijn daarbij van belang voor iedereen. Zowel voor jou als adviseur, als voor de klant en voor ons als hypotheekverstrekker. In deze Trending Topic zoomen we in op het thema snelheid door middel van de vernieuwde Track & Trace en tips & tricks rondom First Time Right (FTR).


Track & Trace wordt ‘Mijn Hypotheekdossiers’

Track & Trace heeft een nieuwe naam en heet vanaf nu: Mijn Hypotheekdossiers. De nieuwe naam is niet het enige wat verandert. Er is een aantal mooie functionaliteiten toegevoegd, namelijk:

  • Je kunt nu ook stukken uploaden.
  • Via deze externe link krijg je direct toegang tot ‘Mijn Hypotheekdossiers’, ook buiten BLG Plaza. En heel fijn: als je hier jouw inloggegevens opslaat, hoef je niet steeds opnieuw in te loggen.
  • In het vernieuwde BLG Plaza hebben we ‘Mijn Hypotheekdossiers’ een prominente plek gegeven. Via de homepage heb je, door met je gegevens van BLG Plaza in te loggen, direct toegang tot al jouw dossiers en zie je in één oogopslag de status ervan.

Continu optimalisaties doorvoeren

De overgang naar ‘Mijn Hypotheekdossiers’ bespaart je vooral tijd door het snel inzien van de status van je dossier. Het scheelt je een telefoongesprek om te weten hoe het ervoor staat met de hypotheekaanvraag. Daarnaast zijn wij geregeld bezig om het proces van acceptatie te optimaliseren voor een snellere doorlooptijd. Zo hoef je bijvoorbeeld op het moment van het compleet maken van een dossier geen machtigingsformulier meer aan te leveren, dit hoeft pas samen met de bindende offerte. Door dit soort ontwikkelingen blijven we ons verbeteren om het voor jou makkelijker en overzichtelijker te maken. Hiermee verhogen we de FTR (First Time Right, wat betekent dat je de stukken in 1 keer goed en compleet aanlevert) met als einddoel een hogere klanttevredenheid en een snellere verwerkingstijd van je dossiers.

Tips & Tricks voor FTR

  • Gebruik de vernieuwde stukkenlijst op BLG Plaza.
  • Controleer voor het uploaden alle stukken die het dossier compleet maken. Belangrijk daarbij is om vooral aan de geldigheid van alle documentatie te denken. We zien vaak dat stukken die in het begintraject aangeleverd zijn, bij het definitief beoordelen niet meer geldig zijn.
  • Twijfels over bepaalde documenten? Bel ons, wij helpen je graag verder. Neem contact op met Klant & Adviseur Relaties: 046-478 81 85. Je kunt ons bereiken op werkdagen van 8.30 tot 17.30 uur.

Wil je meer weten over ons proces, doorontwikkelingen of First Time Right? Neem dan contact op dan ook contact op met ons via 046-478 81 85.