De wereld waarin wij leven is volop in beweging. In het dagelijks leven ligt de focus meer en meer op online en heeft de klant hoge verwachtingen. In hypotheekland heeft een klant juist vaak behoefte aan persoonlijk contact. Hij vertrouwt op uw expertise, persoonlijk advies en service. Samen met u bereiken wij een hoge klanttevredenheid door onder andere First Time Right (FTR): in één keer alle aanvragen kwalitatief goed afronden. Zo weet de klant eerder waar hij aan toe is en hoeft hij bijvoorbeeld niet opnieuw dezelfde stukken aan te leveren. Én als het in één keer goed verloopt, heeft u als adviseur ook meer tijd voor persoonlijk advies.

Uw voordelen

In één keer alle aanvragen kwalitatief goed afronden: dat is de essentie van First Time Right. Een hogere klanttevredenheid is een belangrijke pijler binnen FTR. Daarnaast zijn er voor u als adviseur nog meer voordelen te benoemen:

Top 5 groei in FTR documenten in 2018

We hebben gezien dat in 2018 steeds meer adviseurs hun aanvragen kwalitatief en efficiënt afronden dankzij de focus op FTR. We zijn met elkaar goed op weg om documenten foutloos aan te leveren en te behandelen. Onderstaande ‘top 5 groei in FTR documenten’ is gebaseerd op de groei die gerealiseerd is in 2018 (gemeten in het 1e kwartaal en het 3e kwartaal in 2018):

  1. Kopie paspoort
  2. Werkgeversverklaring
  3. Recente IB-aangifte
  4. Aantonen betaalbaarheid 2 huizen
  5. Recente salarisstrook

Verbeteringen voor 2019

Naast de mooie gerealiseerde groei in 2018, is er zeker nog ruimte voor verbetering. Wij werken er bij BLG Wonen hard aan om het verwerkingsproces verder te optimaliseren. Zo hebben we bijvoorbeeld het machtingsformulier het afgelopen jaar aangepast door duidelijk aan te geven wat er ingevuld moest worden. Door met elkaar te bespreken wat er goed gaat, waarom iets niet goed verloopt of wat volgens u een betere werkwijze is, houden we elkaar scherp en werken we aan een optimaal proces dat voor alle partijen het beste werkt: voor de adviseur, BLG Wonen en de klant.

Waarin kunt u als adviseur een bijdrage leveren voor een snellere afhandeling van het klantdossier? Hieronder vindt u de top 5 van afgekeurde stukken mét aanlevercriteria. Bij sommige documenten hebben we al een mooie verbetering gerealiseerd in 2018 en laten we in dit jaar samen werken aan een nog mooier resultaat.

  1. Recente salarisstrook
  2. Aantonen eigen middelen
  3. Getekende machtingsformulier
  4. Werkgeversverklaring
  5. Kopie paspoort

Tips voor goedkeuring in één keer

  • Gebruik de vernieuwde stukkenlijst op BLG Plaza.
  • Controleer voor het uploaden nogmaals alle stukken die het dossier compleet maken. En denk vooral aan de geldigheid van alle documentatie. We zien namelijk regelmatig dat stukken die in het begintraject aangeleverd zijn door de klant, bij het definitief aanleveren van het dossier niet meer geldig zijn.
  • Twijfels over bepaalde documenten? Bel ons, wij helpen je graag verder. Neem contact op met advies & service: 046-478 81 85 . U kunt ons bereiken op werkdagen van 8:30 tot 17:30 uur.