Wanneer iemand is overleden, komt er voor de nabestaanden veel op hun pad. Eén van die vragen is bijvoorbeeld: wat te doen met de hypotheek? Om er ook voor de klant te zijn als het tegenzit, kan de klant bij BLG Wonen tot 12 maanden na overlijden zonder vergoeding voor ons renteverlies kiezen voor een andere rentevaste periode. Daarnaast hebben wij voor zowel de adviseur als de klant de BLG Wonen Nabestaandenservice. In dit artikel praten we je bij.

Verandering in woonbehoefte

De BLG Wonen Nabestaandenservice is een mooi voorbeeld van ‘bankieren met de menselijke maat’. Onze specialisten staan klaar voor adviseurs en klanten om te helpen bij bankzaken van de overledene die via ons lopen.

De belangrijkste feiten over de BLG Wonen Nabestaandenservice op een rij:

  • Een hypotheek loopt na overlijden gewoon door.
  • De nabestaande heeft 12 maanden na overlijden van de partner* de tijd om zonder vergoeding voor renteverlies van BLG Wonen, de rentevaste periode over te sluiten naar een nieuwe vaste rente of om af te lossen.
  • Staat het huis op naam van een partner of iemand anders die in het huis blijft wonen? Dan kan de hypotheek onder voorwaarden worden voortgezet op naam van die persoon. Het team van de BLG Wonen Nabestaandenservice staat voor je klaar om deze werkwijze te bespreken. Zij kunnen precies aangeven hoe ze een dossier beoordelen.
  • Een levensverzekering die aan de hypotheek is gekoppeld, keert meestal uit. Vaak zal die uitkering gebruikt (moeten) worden om de hypotheek betaalbaar te houden.

* dit kan zowel de echtgeno(o)t(e) zijn, de geregistreerd partner of de partner met wie de klant een samenlevingsovereenkomst had

Wil je meer weten over de BLG Wonen Nabestaandenservice? Kijk dan op BLG Plaza of neem contact op met de onze Nabestaandenservice via 046 – 478 88 88 of nabestaandenservice@blg.nl